Add comment for this object Saját megjegyzésed:
Próbáld ki otthon azokkal, akikkel játszani fogsz Éppen kipróbáláson van Rövid leírás Tulajdonságok A sorozat többi darabja Vélemények Ismét egy H. P. Lovecraft világában helyet kapott játék, a Fantasy Flight jóvoltából. Jártunk már múzeumban, elhagyatott kúriákban, sőt, Arkham városában is megküzdhettünk a Mérhetetlen Vénekkel, a világ sorsáért. Hogyan lehet még ezt fokozni? Nos, ideje újra belebújni a rettenthetetlen nyomozók bőrébe, ezúttal az egész világ a játszóterünk! Global Horror A játék elején négy "főellenség", azaz Mérhetetlen Vén közül választhatunk, akik jelentősen befolyásolják a játék menetét, illetve teendőinket. Célunk ugyan minden esetben azonos, megakadályozni ébredésüket, mielőtt az idő letelik, különben az ismert világunk végét hozzák el. Nem hangzik túl egyszerűnek és bizony, egyáltalán nem az! Ahhoz, hogy sikerrel járhassunk, minden esetben eltérő feladatokat kell, hogy végrehajtsunk. Minden egyes Vén esetében négy-négy lap tartalmazza az esedékesen végrehajtandó feladatot, egyszerre mindig csak egyet ismerünk közülük.
A mi első játékunkban a vége felé már kezdtünk ráérezni (divatosan) a feelingre. Olvastuk a körítést is, gondolkodtunk, hogy hogyan tudjuk megcsinálni a rejtélyt, izgultunk a mítoszkártyák miatt. Az első játék, az előkészületektől a végéig kb. 5-6 órát emésztett fel. Kezdők voltunk, szóval ajánlható mindenkinek, akit érdekel a téma és egy összetett kooperatív stratégia. Külcsíny, belbecs ötös. sziasztok. gyakorlatilag a rettegés arkhamban picit továbbgondolt, kissé egyszerűsödött verziója. a térkép hasonló, de kicsit más. nem egy könnyű játék szerintem. Annak ellenére hogy nem ismertem a játékot egyáltalán mégis megvettem mivel ti azt mondtátok, hogy nehéz, sok szabály de megéri. És megérte! 2 órát ráfordítottam, hogy játsszak egy próbakört szabálytanulással, ezután a 3 másik barátomnak egyszerűen és érthetően el tudtam magyarázni, és a játék valami fantasztikusan jó! Érdekes, rejtélyes, szórakoztató, és remek idő töltés! Ja és a magyar fordításért jár a respect, igaz vannak benne nagyon vicces fordítások, de ettől még felejthetetlenebb élmény volt köszönöm!
Minél jobban fel kell szerelkeznünk a játék során, hiszen induló készletünk igencsak szegényes, önmagában igen kevés eséllyel szállunk szembe a földöntúli rémekkel. A nyomok az őrületbe kergetnek A játék elengedhetetlenül fontos részét képezik a felkutatandó nyomok, amiket főképp úgy szerezhetünk meg, ha teljesítünk egy-egy konkrét feladatot. Minden Vénhez tartozik egy-egy "nyom" pakli, ami az előbb említett feladatokat tartalmazza, és ezeken keresztül gyakorlatilag egyedi történeteket ismerhetünk meg. Shub-Niggurath esetében rejtélyes szektákkal találkozunk, Azatoth eljövetelét meteorzáporok előzik meg, míg Cthulhu előfutárai a tenger mélyéről érkeznek. Sok eset előfordul, amikor, akár a nyomok megszerzése, akár más feladatok teljesítése közben alaposan pórul járunk. Megőrülünk, hallucinálni kezdünk, egy-egy csúnya zúzódást szedünk össze, sötét alkukat kötünk, vagy akár csak kölcsönhöz kell folyamodnunk. Ez mindössze néhány az előforduló állapotok közül, de mindegyikre igaz a következő: hatásukat nem ismerjük, csak amíg be nem következnek.
A játék azonban folyamatosan új kihívások elé állít minket: kapuk nyílnak más világokba, amiket ha nem zárunk be, szörnyeket ontanak magukból és az ébredést is mind közelebb hozzák. A játék minden egyes körét egy-egy új "mythos" kártya húzása zárja, ami jobb (és igencsak ritka) esetben kedvező számunkra, általában azonban meglehetősen rossz eseményeket idéz elő, új szörnyek, kapuk megjelenésétől kezdve speciális feladatok megjelenéséig, amiket ha nem tudunk teljesíteni, akár a játék végét is okozhatják. Hajóval, vonattal és gyalog Alaposan fel kell tehát kötnünk azt a bizonyos nadrágot, ha sikerrel akarunk járni. A világtérkép egyes helyszínein, a nagyobb és kisebb városok közözz hajóval, vonattal, illetve gyalogszerrel közlekedhetünk. Minden egyes helyszínen egy-egy esemény vár minket, van ahol akár több közül is választatunk. Meglátogathatjuk a nagyvárosokat, konkrét célok érdekében (pl. varázslatok megszerzése, illetve képességeink fejlesztése), gyűjthetünk nyomokat, melyek a fő feladatok teljesítésében játszanak szerepet, a kisebb, jelentéktelenebb helyszíneket is bejárhatjuk szerencsénket kísértve, meglátogathatjuk a rejtélyes idegen világokat, hogy bezárjuk az oda vezető kapukat, illetve akár még expedícióra is indulhatunk, értékes jutalmak, felszerelések reményében.
Azonban ha felkészültnek érezzük magunkat, otthonosan mozgunk Lovecraft világában, vagy egyszerűen szeretjük az összetett, hangulatos és kemény kihívás elé állító kooperatív játékokat, akkor aligha van jobb választás az Eldritch Horrornál. Bár a kiegészítők még váratnak magukra, az eddigi jelek arra utalnak, hogy az Arkham Horrornak méltó örököse született. Angol nyelvű szabály Hibajavítás az alapjátékhoz Itt egy ajánlót olvashattok Wosrty Ferenctől Hivatalos játékbemutató: Forrás: Szellemlovas
148 Dungeon Roll 2013-10-05 Szabálykönyv + Hősök Könyve. BGG-re feltöltve. 149 Dungeon Twister 2: Prison - Kártyák 150 Dungeon Twister 2: Prison - Solo Play 151 DungeonQuest (third edition) 2013-02-17 Lektor: gytibor. 152 Variációk 2013-02-12 2013-03-10 Az Official combat variants fordítása. 153 DungeonQuest Revised Edition 2014-07-21 Ketaklubba elküldve, BGG-re feltöltve 154 DungeonQuest Revised Edition - Conversion Guide 155 DungeonQuest Revised Edition - Rules Reference Szójegyzék 2014-07-24 156 Earth Reborn 2012-12-31 Megállt a dolog elfoglaltság miatt. 157 10% Küldetésfüzet 158 Eclipse kiegészítő 2013-06-30 hosszú, nehezen szerkeszthető, és időm is alig:-( és nem tudom mikor tudok belekezdeni 159 EDO Valentin 2012-10-28 160 Eldritch Horror 2014-02-06 161 162 Eldritch Horror: Forsaken Lore 2014-05-22 2014-07-20 163 164 Eldritch Horror: Mountains of Madness 2014-12-12 2014-12-31 165 2015-01-10 Szerkesztés: guszty; lektorálás: guszty és Aratan. 166 2015-01-06 2015-07-31 167 Eldritch Horror: Signs of Carcosa 2016-09-20 168 2017-04-13 169 Eldritch Horror: Strange Remnants 2015-09-17 2015-10-15 170 2016-06-30 171 Eldritch Horror: The Dreamlands 2017-01-23 172 Eldritch Horror: Under the Pyramids 2016-09-13 173 2016-10-11 174 Enigma 2015-06-23 Hamarosan megy a Ketára.
Összességében szerintem nem érte meg a kiegészítő az árát, mivel kevés igazán pozitív és érdemi újítást, kiegészítést hozott, bár az semmiképpen nem mondható el róla, hogy ne színesítené az alapjáték letisztult mechanizmusait. Ingyen szállítás Magyarországon belül 12000, - fölött. Készpénzzel, Bankkártyával vagy Átutalással Beszámítjuk bontatlan játékodat