Add comment for this object Saját megjegyzésed:
Ezt a DigitalFoundry is alátámasztja, szerintük is technológiailag fantasztikus a The Surge: Kb. 5 másodperc töltési idő halálkor, korrekt grafika, amit ráadásul finomhangolhatunk a menüben! Kikapcsolható elmosódás, beállítható lens flare – na kérem, a Deck13 példáját érdemes követni másoknak is konzolon. A grafika jó, milyen a hang? Teszi a dolgát, nem kiemelkedő, de nem is gyenge. Kihívás van dögivel, bár a karakterek szódával sem mennének el szerintem (hát még a főboss a játék végén, mi ez a badarság? ). Pénztárca ébredése Aki a Bloodborne/Dark Souls 3/Nioh bármelyikét szerette, neki ajánlom a The Surge -öt. Tény, hogy a Lords of the Fallen nyomokban még mindig jelen van, de most már a kifinomított engine, a szórakoztató játékmenet (a kevés ellenfélszám és a történetvezetési stílus hiánya ellenére is), és a futurisztikus hangulat miatt ez majdnem egy 8-as lett. Itt-ott ellaposodik (és több ellenfél ellen küzdeni pedig nem szórakoztató), de ez messze jobb a Lords of the Fallennál. PS4 Pro soknak pedig nagyon durván megy a 60 FPS!
Ezzel összesen két probléma van. Persze, szeretjük, ha nehéz a játék, többek közt (de nem csak emiatt) vagyunk rajongói ennek a bizonyos műfajnak. DE. A The Surge utolsó két nagyobb helyszíne olyan nehézségi fokozatot tol a képünkbe, olyan mennyiségű, egy ütéssel ölő ellenségek garmadáját ereszti az emberre, hogy végig lehet ugyan tolni őket véres verítékkel, de a játékélmény nagyon megsínyli ezt a pár órát. A másik probléma többé-kevésbé ugyanezzel kapcsolatos. Mivel a mezei ellenségek általában és állandóan kemények, a The Surge-ből hiányzik a Miyazaki-játékokban professzori hozzáértéssel adagolt tempó, amely segít neked megismerni, felmérni, megemészteni az egyes szinteket, új ellenségeket, magát a teljes játékot. Itt szüntelen, gépi erőszakossággal kapod a képedbe az agressziót, ami hosszú távon elfásít, illetve kellemetlen módon frusztrál. Utóbbin nem segít, hogy a The Surge-ből hiányzik a környezet felfedezéséből adódó varázslat. Maguk a pályák nincsenek rosszul kifundálva, sőt, mikor ráakadsz egy eldugott rövidítésre, örömödben még akár fel is kiáltasz.
A történetmesélés is a soulsborne hagyományokat követi, vagyis nincs minden a játékos szájába rágva, sokmindenre a környezetből és (jelen esetben) hangfelvételekből kell rájönni, és általában véve csak a közvetlen célunk van világosan közölve, hogy hova kell menni, melyik bosst kell megölni. A The Surge világában a civilizáció már így is a szakadék szélén táncolt, és úgy tűnik, hogy az első rész eseményei bele is lökték abba. Jericho Cityt különböző bandák uralják, mi pedig belecsöppenünk küzdelmük kellős közepébe. Az első játék nagy részében a pályák sötét folyosókból és ugyanúgy kinéző épületbelsőkből álltak, ami megnehezítette a tájékozódást, és egy idő után unalmassá válhatott. Jericho Cityben azonban nem ilyen klausztrofóbiás a helyzet. Többnyire nyílt terekben mászkálhatunk, ami változatosabb, és a tájékozódás is könnyebb. Helyenként azért taktikusan le van zárva törmelékekkel vagy elhagyatott autókkal, így valójában nem is olyan tágas, mint amilyennek tűnik. A pályatervezés továbbra is zseniális.
Viszont lépten-nyomon olyan hibák ütik fel a fejüket, amik szinte teljesen tönkreteszik az élményt. Kezdjük például azzal, hogy nem ártott volna egy kevéske távolsági fegyver. Persze, tök jó dolog, hogy drón kísérője lehet a játékosnak, de a Soulsoknál és a Lords esetében is ott volt a választás lehetősége a mágiahasználattal, varázslással, ami picit feldobja az örökös vagdalkozást. Ráadásul, bár a Dark Soulst szokták gúnyosan gurulós játéknak nevezni, valójában pont a Surge az, amiben nem lehet egy jóízűt harcolni, mert egy-két csapás után mindenképpen szükséges a vetődés, ha nem akarod a darálóban végezni. Emellé kicsit monoton a látvány, egysíkúvá válnak az ellenfelek, sokszor nagyon sötétek az épületbelsők, amiket a testlámpa fénye alig világít meg, és akkor még nem szóltam a ritkább bugokról, grafikai anomáliákról. De a legfontosabb, hogy a kihívás- jutalmazás vonalon teljesen más módon teljesít a Deck13 produkciója, mint ahogy azt a FromSoftware sikerre vitte az elmúlt esztendők alatt.
Éppen ezért olyan fájdalmas a végeredmény – pont, mint Warrennek a beavatkozás, ami során megkapta fémruháját.
Elég az hozzá, hogy elindulsz kideríteni, mi történt - ám ehhez őrült robotok és vasba zárt ex-humánok hordáin kell keresztülvágnod magad. A történet, a játék háttere sajnos randa szakmai kifejezéssel élve "alul van írva". Kezdetben még ott él benned a remény, hogy egyfajta komplex, urambocsá a társadalmat vagy a kapitalizmust kritizáló sztoriba csöppentél, amely a saját direkt és indirekt eszközeivel megpróbál majd arról mesélni, hogyan szipolyozza ki az egyént a vállalati szféra, hogy hiába van mindenhol "human resource"-os, a human resource, az igazából csak számok szintjén számít, és ha valakivel egy cég valamit megtehet, azt meg is teszik. Mindez illúzió marad, ami a The Surge-nek kb. a közepétől szépen elillan: hiába vannak úton-útfélen mindenféle hangfelvételek elszórva, és hiába botlunk bele NPC-kbe, a sztori felszínes, a mondanivaló sekélyes, a háttér unalmas marad. Kicsit az az érzése van az embernek, mintha a játék készítői csak azért kerítettek tessék-lássék történetet a harci mechanizmusok köré, mivel úgy gondolták, hogy ezt egyesek elvárják tőlük - és a fantáziájukból meg a vállvonogatós lelkesedésükből ennyire telt.
Ez akkor nem minden souls-rajongónak tetszett. Én azonban nem tartoztam közéjük, az első résznél meglett a platina trófea is PS4-en. A második epizód pedig még több The Surge, csak jobb. Akinek tetszett az első rész, mindenképpen próbálja ki a másodikat is. Akinek nem, az pedig talán adhat neki még egy esélyt, hiszen számos olyan említett funkció került bele, ami megkönnyíti a játék korai szakaszát. (Most nem mennék bele külön a kazuár és hardcore gamerek között dúló örök háborúba, ezért itt be is fejezném a cikket. ) ■ értékelés The Surge 2 Pozitívumok Új környezet Pozitív változtatások a harcrendszerben Soulsborne játékmenet és hangulat Negatívumok A fejlesztőknek már nem volt olyan ismerőse, akinek kevéssé ismert, de fülbemászó zenéjét lejátszhatták volna a medbay-ben További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára: hozzászólások (0) ajánlott olvasnivaló
Csak a zsákmányolt fejlesztési pontokat ejtjük el - ezért is kell folyamatosan visszatérnünk a Medbaybe, felhasználni, vagy biztonságba helyezni őket. Különben minek harcolni. A fejlesztési pontok kulcsfontosságú szerepet töltenek be. Ezekkel tudjuk legyártani az új felszereléseinket és erősíteni a már meglévőket, illetve ezekkel lehet az exoskeleton energiaszintjét is növelni, így használva vele egyre több implantátumot. A felszerelések között mindenféle védelmi és harci kiegészítők, illetve fegyverek vannak, míg az implantátumok különleges képességeket adnak nekünk. Az exoskeletont modulárisan fejlesztve a segítségükkel kaphatunk magától lassan, vagy gombnyomásra gyorsan újratöltődő életet, nagyobb erőt, több staminát és energiát, vagy rejtett kincsekhez érve automatikusan bekapcsoló figyelmeztetőt. És akkor a többi újdonságról, vagy a később megszerezhető saját kis drónról még nem is beszéltem. Fejlődni remek érzés. Ahogy látjuk hősünket, hogy egyre teljesebb az exoskeletonja, és jobb minden felszerelése, ahogy több óra tápolás után sikerül kiállni egy legyőzhetetlennek hitt főellenséggel, és el is pusztítani végre, ahogy újabb és újabb helyszíneket látogatunk meg, az baromi jó tud lenni.
Úgy pedig még lendületesebb. 26-27 óra szórakozás! -V- A játékot a KonzolKirá webáruház bocsátotta rendelkezésünkre! Pro: + A FLEDGE engine remek teljesítményt nyújt, főleg PlayStation 4 Pro-n! + Végtag-harc = testreszabás = variációk egy játékmenetre + Az alapelképzelés magában elgondolkodtató Kontra: – Ez azért még mindig egy Souls-klón, néhol unfair nehézséggel – A történetet jobban kellett volna vezetni – City Kicsit gyenge vége van (itt a végső bossfightra is gondolok) Kiadó: Focus Home Interactive, Maximum Games Fejlesztő: Deck 13 Stílus: Futurisztikus akció-RPG Megjelenés: 2017. május 16. Játékmenet - 7. 6 Grafika - 8. 6 Történet - 7. 3 Zene/Audio - 7. 5 Hangulat - 8 7. 8 JÓ Technológiailag diadal, játékmenetében még nem egyedi, de a The Surge egy kellemes meglepetés. User Rating: Be the first one!